• Zwroty i reklamacje

Reklamacja towaru

1. Towary mogą być objęte gwarancją producenta lub importera (gwaranta). Podstawą do wykonywania przez Klienta uprawnień z tytułu gwarancji jest numer dokumentu zakupu (faktura VAT lub paragon) wystawionego przez Sprzedawcę. Towary oferowane w ramach prowadzonej przez Sklep internetowy sprzedaży wysyłkowej są objęte 12-miesięcznym okresem ochrony gwarancyjnej. 
 
2. Klient może skorzystać, według swojego wyboru, z uprawnień gwarancyjnych bezpośrednio u gwaranta (producenta lub importera) oraz z uprawnień przysługujących mu od Sprzedawcy z tytułu rękojmi. Klient korzystający z uprawnień gwarancyjnych jest zobowiązany do kontaktu ze Sprzedawcą w celu ustalenia właściwego dla danej gwarancji serwisu oraz jego adresu. W przypadku reklamacji towaru z tytułu gwarancji, którego waga nie przekracza 15 kg, Klient na swój koszt dostarcza towar na adres właściwego serwisu wskazanego przez Sprzedawcę. Z kolei w przypadku, gdy waga reklamowanego z tytułu gwarancji towaru przekracza 15 kg, Klient kontaktuje się ze Sprzedawcą i ustala warunki dostarczenia towaru do serwisu gwaranta, przy czym koszt dostarczenia towaru pokrywa gwarant. Naprawa towaru wielkogabarytowego w ramach zapewnionej przez producenta lub importera gwarancji odbywa się bezpośrednio u Klienta.
 
3. Aby gwarancja lub rękojmia została uznana towar nie może nosić śladów uszkodzeń mechanicznych oraz ingerencji klienta. Reklamowany towar musi być czysty, odpowiednio konserwowany zgodnie z zaleceniami producenta.
                                          
4. Sprzedawca zobowiązany jest do wydania towaru bez wad fizycznych i prawnych. W przypadku Klienta, będącego Konsumentem, uprawnienie do złożenia reklamacji z tytułu rękojmi przysługuje w terminie 2 (dwóch) lat od daty dostarczenia towaru i 1 roku od daty stwierdzenia wady towaru.
 
5. Reklamację z tytułu rękojmi Klient może złożyć, za pomocą Formularza Zgłoszenia Reklamacyjnego dostępnego pod adresem link, w formie elektronicznej na adres sklep@epiatto.pl lub w formie pisemnej na adres: Gastro-Trade sp. z o.o., ul. Pasternik 100, 31-354 Kraków.
 
6. W przypadku umów zawieranych z Klientami nie będącymi jednocześnie Konsumentami w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego, na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego, odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi jest wyłączona.
 
7. Na zasadach określonych w Kodeksie Cywilnym, Klient może żądać usunięcia wady towaru, wymiany towaru na wolny od wad, obniżenia ceny towaru albo może odstąpić od umowy sprzedaży. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli towar był już wymieniony lub naprawiony przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie wymienił towaru na wolny od wad, ani tej wady nie usunął. Jeżeli kupującym jest Konsument, może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany towaru żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę.
 
8. Z zastrzeżeniem §4 pkt. 5  oraz pkt. 11, zwrot pełnowartościowego towaru przez Klienta nie będącego jednocześnie Konsumentem, jest możliwy wyłącznie w wyjątkowych sytuacjach, za zgodą Sprzedawcy i na warunkach indywidualnie przez niego określonych, w terminie 7 dni od daty otrzymania towaru. W takim przypadku Klient nie będący Konsumentem jest zobowiązany do pokrycia opłaty logistycznej w wysokości 15% ceny katalogowej netto zwracanego towaru z dnia sprzedaży oraz do dostarczenia towaru, o którym mowa powyżej, na własny koszt i ryzyko do magazynu wskazanego przez Sprzedawcę. Zwrot pieniędzy za towar, pomniejszony o opłatę logistyczną odbywa się na wskazany przez Klienta rachunek bankowy.
 
9. Klient wykonujący uprawnienia z tytułu rękojmi powinien odesłać towar na koszt Sprzedawcy na adres Sklepu internetowego: Gastro Trade sp. z o.o., ul. Pasternik 100, 31-354 Kraków. Do odsyłanego towaru Klient powinien dołączyć dokument zakupu wraz z wypełnionym Formularzem Zgłoszenia Reklamacyjnego, o którym mowa w pkt. 4.
 
10. Sprzedawca niezwłocznie, jednak najpóźniej w ciągu 14 dni, od daty otrzymania reklamacji w prawidłowej postaci, ustosunkuje się do niej i poinformuje Klienta o dalszym postępowaniu.
 
11. W przypadku rozpatrzenia reklamacji na korzyść Klienta i braku możliwości wymiany towaru, usunięcia wady towaru lub obniżenia ceny Sprzedawca zwróci należność za towar niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 14 dni.
 
12.Klient niebędący Konsumentem ma prawo złożyć reklamację stosownie do obowiązujących w tej mierze przepisów prawa.




 
Zwrot towaru

1. Klient, będący Konsumentem, ma prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty dostarczenia towaru.
Pouczenie dotyczące odstąpienia od umowy, dostępne tutaj: link  
Protokół odstąpienia od umowy, dostępny tutaj: link
 
2. Prawo Konsumenta do odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku:
a. gdy Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
b. gdy cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
c. gdy przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
d. gdy przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
e. gdy przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
f. gdy przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
g. gdy przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli;
h. gdy Konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
i. gdy przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
j. dostarczania dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
k. umowy zawartej w drodze aukcji publicznej;
l. świadczenia usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
m. dostarczania treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
 
3. Zwracane towary muszą być kompletne. Towary powinny być zwrócone w stanie niezmienionym chyba, że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu, tj. Konsument powinien postępować z towarem mając na uwadze, konieczność jego ewentualnego, późniejszego zwrotu. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
 
4. Zwrot należności za towar i kosztu dostarczenia przedmiotu do Konsumenta zostanie dokonany przez Sprzedawcę niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od daty otrzymania przez Sprzedawcę zwrotu towaru.
 
5. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niedokonanie zwrotu należności lub jego opóźnienie, jeżeli nastąpiło to z powodu przekazania przez Konsumenta błędnych danych osobowych (imię, nazwisko, adres) lub błędnego numeru konta.
 
6. Koszt odesłania towaru do Sklepu internetowego ponosi Konsument, chyba że zostało to uzgodnione inaczej ze Sprzedawcą.